Beyoncé is nog lang niet klaar met haar Cowboy Carter-era, het country-album van haar trilogie. Dat blijkt uit de nieuwe samenwerking met Levi’s, die focust op de heritage van Levi’s met de vrouwelijk invloeden van Beyoncé. Dit is het ultieme Americana-uniform volgens Queen Bey, dat ze met volle trots draagt – en waar ze in haar lied LEVII’S JEANS over zingt.
Beyoncé transformeert het Levi’s erfgoed
Beyoncé stopt het erfgoed van Levi’s in een nieuw (denim) jasje in de REIIMAGINE-campagne. Hiermee viert ze denim-on-denim vanuit een vrouwelijk perspectief – in plaats van via de traditionele mannelijke invalshoek. De campagne bevat niet alleen exclusieve Bey-approved Levi’s looks, maar ook getransformeerde, beroemde Levi’s advertenties. Zo geeft Beyoncé samen met filmmaker Melina Matsoukas een draai aan de wasserette-advertentie uit 1985. Het model, Nick Kamen, wast in deze advertentie zijn Levi’s jeans in de wasserette en doet zijn kleding uit. Beyoncé doet hetzelfde in de nieuwe versie van de advertentie. Het verschil zit hem natuurlijk in het tonen van een man of vrouw – en dan op háár voorwaarden. In een boxershirt, in dit geval.
Elke week onze beste artikelen in je inbox? Schrijf je hier in voor de Vogue-nieuwsbrief.