vintage-glamour-ten-top-billie-eilish-is-het-gezicht-van-guccis-nieuwe-eyewearcampagne-222215
©Harley Weir

Dat Billie Eilish en Gucci twee handen op één buik zijn, is inmiddels een vaststaand gegeven. We zien de jonge superster regelmatig schitteren in looks van het Italiaanse modehuis, van een full monogram outfit tijdens de Grammy’s tot een custom made jurk op het Met Gala. De samenwerking tussen de artiest en het merk zet nu de volgende stap. Zo mag Eilish zich het officiële gezicht van Gucci’s eyewearcampagne noemen.

Billie Eilish voor Gucci

Na de lancering van Gucci’s herfst/winter 2022-campagne waarin scènes uit iconische Stanley Kubrick-films als 2001: A Space Odyssey en The Shining worden nagebootst, komt het modehuis nu met een gloednieuwe eyewearcampagne. De hoofdrol? Die is weggelegd voor Billie Eilish, die – van top tot teen in Gucci – een en al vintage glamour uitstraalt. De campagne is een knipoog naar het film noir-genre en boeit onmiddellijk met zijn rijke kleurenpalet en visuele effecten.

We zien Billie tijdens een dromerige autorit in een fuchsia cabriolet, met de nieuwste zonnebrillen van Gucci op haar neus. Op het ene beeld draagt de artiest een breed zwart aviatormontuur versierd met een goudkleurig Gucci-logo, terwijl ze op een andere foto haar doorschijnende fifties outfit afmaakt met een chique roze cat-eye zonnebril. Natuurlijk complementeert Eilish haar looks van het Italiaanse modehuis met extreem lange killer nails, die o-zo kenmerkend zijn voor de Bad Guy-zangeres.

Bekijk hieronder de beelden van Billie Eilish voor Gucci’s nieuwe eyewearcampagne, die geschoten zijn door fotograaf Harley Weir.

Gucci eyewear campagne
©Harley Weir
Gucci eyewear campagne
©Harley Weir