Na eerdere verschillende samenwerkingen van Clare Waight Keller en Uniqlo, is er nu groot nieuws. De voormalige Givenchy-creative director krijgt een nieuwe titel: creative director van Uniqlo. Dat betekent dat ze nu niet alleen de leiding heeft over de Uniqlo: C-lijn, waar ze sinds vorig jaar bij betrokken is, maar ook over het kernassortiment van het merk, dat velen van ons kennen, liefhebben en vaak dragen.
Clare Waight Keller is de creative director van Uniqlo
“Wat je zult gaan merken”, zegt Waight Keller, “is dat een aantal van die kernprogramma’s een nieuwe stijl zal krijgen, en dat er elke twee maanden nieuwe ontwerpen zullen verschijnen om de frisheid echt naar voren te brengen.” Onder deze ontwikkelingen zitten onder meer updates van het algehele kleurenpalet. “Ik heb daar mijn handen vol aan.” In de vrouwencollecties ligt de focus meer op vrouwelijke ontwerpen, meer prints en meer experimenten op het gebied van patronen en snit, en jongere, meer trendy silhouetten. “Uniqlo spreekt zo’n groot publiek aan”, zegt ze, “maar een groot deel is de jongere leeftijdscategorie. Dat is een snel veranderende markt, dus er valt daar veel te leren.”
Elke week onze beste artikelen in je inbox? Schrijf je hier in voor de Vogue-nieuwsbrief.