Ze is allang geen rising star meer – Daniëlle Cathari is inmiddels risen. Naar de top, kunnen we wel zeggen. De Nederlandse ontwerper maakte faam tijdens haar studie, toen ze haar eerste samenwerking aanging met Adidas en ondertussen een eigen merk oprichtte. Het was het begin van vele collabs, waarvan de recentste met het iconische schoenenmerk Clarks is. “Elke samenwerking die ik tot nu toe gedaan heb, heeft iets heel speciaals.”
Daniëlle Cathari x Clarks
Na haar gedeconstrueerde Adidas-pakken en meerdere knitwearcollecties voor Woolrich zet Daniëlle Cathari haar eerste stappen op het gebied van footwear. Voor een samenwerking met Clarks heeft ze haar creatieve visie – die zich kenmerkt door speelse vrouwelijkheid en een subversieve kijk op klassieke ontwerpen – losgelaten op een Clarks Originals-silhouet waarvan ze zelf een fervent draagster is: de Wallabee.
Elke week onze beste artikelen in je inbox? Schrijf je hier in voor de Vogue-nieuwsbrief.
De beroemde schoen komt in zeven frisse kleuren: marineblauw, chocoladebruin, diepgroen, stoffig roze, lichtgroen, chilirood en lavendel – één voor elke dag van de week. Cathari zelf schittert in de campagne van de samenwerking, waarin ze de door haar ontworpen Wallabee combineert met haar eigen garderobe. Daarmee wil de ontwerper laten zien hoe veelzijdig het model is.
De tekst gaat verder onder de afbeelding.