muzieklegende-diana-ross-schittert-in-nieuwe-saint-laurent-campagne-281422
©Getty Images

Diana Ross, queen of Motown, is te zien in de nieuwste campagne van Saint Laurent. Creatief directeur Anthony Vaccarello deelde dit nieuws op Instagram met een zwart-witfoto van de 79-jarige zangeres. Het internet is het erover eens: dit had veel eerder moeten gebeuren.

Diana Ross in campagne Saint Laurent

Voor de lentecampagne van Saint Laurent werd Diana Ross op de foto gezet door David Sims. De zangeres draagt een elegante off-shoulderjurk en leunt achterover op een kruk. De samenwerking wordt geprezen door grote sterren als Naomi Campbell, Marc Jacobs en Lily Colins. Net als haar zoon Evan Ross, die de foto trots op Instagram deelt.

Met Ross als campagnester wordt één ding meteen duidelijk: oudere vrouwen gaan ook in 2024 nergens heen. Met de comeback van The Supers en de 88-jarige Maggie Smith die recentelijk in de campagne van Loewe schitterde, zet de mode-industrie oudere vrouwen tegenwoordig graag in de schijnwerpers.

Hechte band

Toch is de keuze voor Diana Ross allesbehalve verrassend. Sterker nog, het is een wonder dat dit de eerste officiële samenwerking is tussen Ross en het Franse modehuis. De zangeres heeft namelijk een rijke geschiedenis met het merk. In de jaren zeventig kreeg ze, nadat ze The Supremes verliet en ging voor een solocarrière, een hechte band met Yves Saint Laurent himself. Ze werd regelmatig gekleed in outfits van zijn hand, tijdens optredens of op covers van magazines. Bovendien is Ross naast superster ook een mode-icoon, met haar hoofdrol in Mahogony en talloze glamoureuze outfits op het podium als bewijs.

Of we meer foto’s van Ross voor Saint Laurent gaan zien, is nog de vraag. Maar 2024 zorgt nu al voor spraakmakende modecampagnes (nee, we zijn Jeremy Allen White voor Calvin Klein zeker nog niet vergeten).