Dingen om te weten in de mode op dit moment: Gucci is opnieuw het populairste merk ter wereld nadat Balenciaga dat negen maanden lang was. Dolce & Gabbana maakt langzaamaan een terugkeer in populariteit dankzij de sponsoring van de Kravis-bruiloft. En Diesel staat voor het eerst in de top 10 van meest populaire labels. Kortom: een hoop veranderingen.
De 1DR-tas van Diesel
Ieder kwartaal onthult internationaal modezoekplatform Lyst een rapport met meest populaire producten. Normaal gesproken betekent dit een vinkje achter Gucci-schoenen of de nieuwste it-tas van Balenciaga. Toch hebben deze grote merken plaats moeten maken voor een nieuwkomer. Dankzij de vernieuwing van Diesel door Glenn Martens, dé ontwerper van het moment, is de 1DR-tas namelijk naar de eerste plaats gestegen.
Nadat Megan Thee Stallion en Julia Fox de compacte schoudertas droegen met het ovale plaquette-logo van het merk, steeg het aantal zoekopdrachten in juni met 317 (!) procent. Zelfs de Le Cagole-tas van Balenciaga kon de 1DR niet verslaan op het gebied van zoekopdrachten. Balenciaga’s croissantvormige schoudertas staat zelfs op de vierde plaats. Dit is na de roze Gucci x Adidas Gazelle-sneakers en de nieuwe naked dress van Jean Paul Gaultier, gemaakt met de hulp van stylist Lotta Volkova. Juist, de Y2K it-tas heeft de grootste samenwerkingen ter wereld weten te overtroeven.
Dit bericht op Instagram bekijken
Tijdperk van nostalgie
Maar wat is er zo speciaal aan deze uitverkochte tas die wordt geleverd in zowel matte als spiegelende afwerkingen? De prijs, bijvoorbeeld. Met een verkoopprijs van 270 euro tot 500 euro, is dit maar een fractie van de prijs van een, laten we zeggen, Le Cagole, die ergens tussen de 1000 en 2700 euro kost.