gucci-viert-lunar-new-year-met-campagne-in-teken-van-het-jaar-van-het-konijn-237451
©Max Siedentopf / Gucci

Hier mag het dan al een paar dagen 2023 zijn, in China wordt het nieuwe jaar op zondag 22 januari pas gevierd. Lunar New Year, ook wel het Lentefeest genoemd, staat in 2023 in het teken van ‘het Jaar van het Konijn’ – een jaar dat symbool staat voor gezondheid, geluk en geduld. Gucci viert deze waarden van Lunar New Year met een dromerige campagne en collectie, die ons direct naar de lente doet verlangen.

Gucci viert Lunar New Year

Hoewel de feestdagen voor de meesten van ons helaas voorbij zijn, is er volgens de Chinese kalender nog genoeg reden voor feest. Gucci luidt de feestelijke periode van de Chinese jaartelling groots in met een unieke capsulecollectie en campagne. Lunar New Year start 22 januari en duurt maar liefst vijftien dagen. Bovendien viert het feest niet alleen het begin van een nieuw jaar; ook de start van een nieuw seizoen staat centraal, vol nieuwe kansen en mogelijkheden.

Modefotograaf Max Siedentopf creëerde de weelderige en dromerige campagne die deze waarden weerspiegelt. De beelden geven ons een instant gevoel van zachte lentedagen. Zo zien we een groep vrienden in een prachtig bloeiend veld inclusief konijnen, waardoor de campagne een optimistische stijl krijgt. Gucci laat in een persbericht met klem weten dat de geaccrediteerde derde partij Bureau Veritas toezicht hield om te garanderen dat de dieren goed werden verzorgd en veilig werden behandeld.

Het Jaar van het Konijn

De Chinese kalender wordt gemarkeerd door verschillende dieren in een zestigjarige rotatie. Dit jaar is het de beurt aan het konijn. Volgens de Chinese astrologie symboliseren konijnen intelligentie, gezondheid en een lang leven. Hoe dat eruitziet wanneer je het vertaalt naar de wereld van Gucci? Dromerige settings in de natuur, sprekende kleuren met levendige patronen en de verwerking van konijn-motieven op speelse manieren.

“Nu het Jaar van het Konijn aanbreekt, met de lente als een seizoen van nieuw begin, presenteert Gucci een capsulecollectie vol speelse en verfijnde iteraties van het dier”, stelt het modehuis. Zo werd het beroemde in elkaar grijpende G-logo van Gucci getransformeerd in een cartoonachtig konijntje. De collectie bevat zowel mannen- als vrouwenitems en accessoires, met de kenmerkende quirky-chique twist die we van Gucci gewend zijn. Het modehuis viert dit jaar haar honderdste verjaardag, en maakte eerder bekend de jarenlange samenwerking met creative director Alessandro Michele te stoppen.

Bekijk de campagnebeelden- en video van de unieke capsulecollectie hieronder, die verkrijgbaar is in geselecteerde Gucci-boetieks wereldwijd. Happy lunar new year!

Gucci Chinese Nieuwjaar collectie
©Max Siedentopf
Gucci Chinese Nieuwjaar collectie
©Max Siedentopf
Gucci Chinese Nieuwjaar collectie
©Max Siedentopf