Hier mag het dan al een paar dagen 2023 zijn, in China wordt het nieuwe jaar op zondag 22 januari pas gevierd. Lunar New Year, ook wel het Lentefeest genoemd, staat in 2023 in het teken van ‘het Jaar van het Konijn’ – een jaar dat symbool staat voor gezondheid, geluk en geduld. Gucci viert deze waarden van Lunar New Year met een dromerige campagne en collectie, die ons direct naar de lente doet verlangen.
Gucci viert Lunar New Year
Hoewel de feestdagen voor de meesten van ons helaas voorbij zijn, is er volgens de Chinese kalender nog genoeg reden voor feest. Gucci luidt de feestelijke periode van de Chinese jaartelling groots in met een unieke capsulecollectie en campagne. Lunar New Year start 22 januari en duurt maar liefst vijftien dagen. Bovendien viert het feest niet alleen het begin van een nieuw jaar; ook de start van een nieuw seizoen staat centraal, vol nieuwe kansen en mogelijkheden.
Modefotograaf Max Siedentopf creëerde de weelderige en dromerige campagne die deze waarden weerspiegelt. De beelden geven ons een instant gevoel van zachte lentedagen. Zo zien we een groep vrienden in een prachtig bloeiend veld inclusief konijnen, waardoor de campagne een optimistische stijl krijgt. Gucci laat in een persbericht met klem weten dat de geaccrediteerde derde partij Bureau Veritas toezicht hield om te garanderen dat de dieren goed werden verzorgd en veilig werden behandeld.