Als iemand weet hoe je een buzzy winkelconcept moet uitrollen, dan is het Simon Porte Jacquemus wel. Naast het openen van meerdere spraakmakende pop-upstores (van een azuurblauw retailparadijs in Londen tot een met kussens bezaaide shopruimte in Parijs) kwam de ontwerper in september vorig jaar ook met zijn eerste permanente winkel. Dat weerhoudt Jacquemus er echter niet van om ons te verblijden met nieuwe pop-upideeën. Zo opent het Franse modelabel nu de “JACQUEMUS OBSESSIONS” in Galerie Lafayette – en daar wil je zeker naartoe als je in Parijs bent.
Nieuwe pop-up Jacquemus in Galerie Lafayette
Het Parijse warenhuis Galerie Lafayette is inmiddels een vaste standplaats geworden voor de uitzinnige pop-upstores van Jacquemus. De eerdergenoemde met kussens bezaaide winkel, genaamd “PILLOW”, was hier bijvoorbeeld ook te vinden. Met zijn nieuwe pop-upconcept gooit het Franse modelabel het over een andere boeg. In plaats van een interieur dat volledig bestaat uit beige kussens (inclusief de muren, kasten en displays), zien we nu uitvergrote huishoudelijke apparaten, zoals wasmachines en broodroosters.
De nieuwe pop-up, die de naam “JACQUEMUS OBSESSIONS” heeft gekregen, is eerder een soort take-over van het warenhuis. Zo behelst het concept maar liefst zestien etalages, drie boetieks én een koffie- en bloemenwinkel. De etalages laten verschillende ‘obsessies’ zien van de ontwerper. Zo heb je “L’AMOUR” met twee schaduwen van mensen die elkaar kussen, “LE PHOTOMATON” met een fotohokje (inclusief schattige honden op het display) en “LE CAFE” met een enorme koffiekop waar een Jacquemus-biscuitje uitsteekt.