Een van dé doorgebroken sterren van 2022 is ongetwijfeld Jenna Ortega, die in Netflix’ hitserie Wednesday de rol van de morbide Addams-telg briljant vertolkt. Sindsdien verschijnt de actrice in de ene na de andere high fashion-look waardoor ze al snel gekroond is tot Hollywoods nieuwste it-girl. Zoals het een echte it-girl betaamt, is Ortega inmiddels het gezicht van een groot label. Helaas (nog) niet van Versace als de ultieme goth girl, maar van een onverwachtere naam. Zo schittert Jenna Ortega in de campagne van Adidas Sportswear, het nieuwste label van de sportgigant.
Jenna Ortega voor Adidas
Na haar grote Netflix-succes in de door Tim Burton geregisseerde serie Wednesday is Jenna Ortega nu de ster van de nieuwe zogeheten All That You Are-campagne van Adidas. De campagne is het startsein van het nieuwe label van het merk genaamd Sportswear, het eerste nieuwe label van de sportgigant in 50 jaar. Adidas Sportswear combineert prestatiegerichte technologie met eigentijds design en casual stijlen, waarbij zelfexpressie en individualiteit centraal staan.
Als er iets is waar haar personage Wednesday in uitblinkt (naast het beramen van moordlustige plannen), is het wel individualiteit. Ze trekt haar eigen plan en het kan haar niet interesseren wat anderen daarvan vinden. Ook Jenna zelf heeft zich weten te onderscheiden van de rest: ze was van grote invloed op de heropleving van de goth girl-esthetiek door op de rode loper en daarbuiten in opvallende looks te verschijnen.