wednesday-ster-jenna-ortega-is-het-gezicht-van-adidas-nieuwste-label-240949
©Adidas

Een van dé doorgebroken sterren van 2022 is ongetwijfeld Jenna Ortega, die in Netflix’ hitserie Wednesday de rol van de morbide Addams-telg briljant vertolkt. Sindsdien verschijnt de actrice in de ene na de andere high fashion-look waardoor ze al snel gekroond is tot Hollywoods nieuwste it-girl. Zoals het een echte it-girl betaamt, is Ortega inmiddels het gezicht van een groot label. Helaas (nog) niet van Versace als de ultieme goth girl, maar van een onverwachtere naam. Zo schittert Jenna Ortega in de campagne van Adidas Sportswear, het nieuwste label van de sportgigant.

Jenna Ortega voor Adidas

Na haar grote Netflix-succes in de door Tim Burton geregisseerde serie Wednesday is Jenna Ortega nu de ster van de nieuwe zogeheten All That You Are-campagne van Adidas. De campagne is het startsein van het nieuwe label van het merk genaamd Sportswear, het eerste nieuwe label van de sportgigant in 50 jaar. Adidas Sportswear combineert prestatiegerichte technologie met eigentijds design en casual stijlen, waarbij zelfexpressie en individualiteit centraal staan.

Als er iets is waar haar personage Wednesday in uitblinkt (naast het beramen van moordlustige plannen), is het wel individualiteit. Ze trekt haar eigen plan en het kan haar niet interesseren wat anderen daarvan vinden. Ook Jenna zelf heeft zich weten te onderscheiden van de rest: ze was van grote invloed op de heropleving van de goth girl-esthetiek door op de rode loper en daarbuiten in opvallende looks te verschijnen.

“De manier waarop ik mezelf uitdruk, of dat nu vocaal of esthetisch is, is iets waar ik persoonlijk veel energie in steek omdat ik weet hoeveel kracht dat kan hebben om anderen te inspireren”, zegt Ortega in een persbericht. “Alles omarmen wat ik ben en waar ik voor sta blijft een reis en door nieuwe ervaringen leer en ontdek ik steeds meer kanten van mezelf. Ik ben een groot voorstander van het uiten van al je verschillende bezigheden, passies en eigenschappen – of dat nu is door wat je doet, wat je draagt of waar je voor staat. Daarom was ik zo enthousiast om met Adidas samen te werken aan dit nieuwe label.”

Adidas Sportswear

De Adidas Sportswear-collectie is perfect voor iedereen die gek is op de athleisure-look: sportief en comfortabel in essentie, maar met een stijlvolle twist. We zien bijvoorbeeld trainingspakken met de bekende drie strepen van het merk in verschillende uitvoeringen, van lila tot zwart met tijgerprint, die ook – of eigenlijk vooral – buiten de sportschool het beste tot hun recht komen. Naast Jenna Ortega zien we ook andere gezichten in de campagne, onder wie de Zuid-Koreaanse voetballer Son Heung-min en gamer en thrill-seeker Carolina Voltan.

Adidas Sportswear lanceert op 9 februari wereldwijd en is verkrijgbaar op de Adidas-website, in de winkels en via de Adidas-app, met vroege toegang beschikbaar vanaf 2 februari.