Jennie, lid van Blackpink en ambassadeur van Chanel sinds 2017, is het nieuwe gezicht van de Chanel 22-tas. Om de mini-versie van de nieuwe tas te vieren, leidt de iconische K-popartiest fotografenduo Inez & Vinoodh door de straten van Seoul.
Jennie door Inez & Vinoodh
Na Lily-Rose Depp, Margaret Qualley en Whitney Peak – die de tote en de rugtas tot leven brachten – is het nu de beurt aan Jennie. Voor deze vierde aflevering maakten Inez & Vinoodh een verhaal dat gebaseerd is op Jennie’s eigen smaak en persoonlijkheid. Uiteraard is de Koreaanse hoofdstad het nieuwste decor voor de campagne, in navolging van het Amerikaanse Los Angeles, Palm Springs en New York.
Voor de campagne wilde Nederlands-Amerikaans fotografenduo Inez & Vinoodh van een andere kant laten zien: “We kennen allemaal haar geweldige imago als een performer, maar soms is er onvolmaaktheid, chaos, plezier, oncontroleerbare vreugde – zoals bij elk mens. Het gaat erom die balans te vinden. We besloten om die elementen te visualiseren als een ’tweede Jennie’, bijna als een denkbeeldige, sprookjesachtige versie van haar. Het gaat om deze twee kanten van een mens zijn en de chaos laten gebeuren: het gaat om geluk, niet alleen om perfectie.”
Het duo vervolgt: “We filmden en fotografeerden Jennie in een traditioneel Hanok-huis in Seoul dat prachtig was gemoderniseerd. Aan het huis werden sprookjesachtige elementen toegevoegd met behulp van de decorontwerper van Squid Game. We wilden deze denkbeeldige Jennie tegen een achtergrond plaatsen die minder realistisch en meer fantasierijk was.”
Over de samenwerking zegt Jennie: “Inez & Vinoodh noemden me ‘my girl’. Het is geruststellend omdat ze me zien als een jonge vrouw, niet alleen als ‘Jennie’ in de schijnwerpers. Als lid van Blackpink sta ik constant in de schijnwerpers, maar deze foto’s zijn een goede weergave van wie ik werkelijk ben.”
Chanel 22
En dan natuurlijk de tas. Chanel 22 werd voor het eerst gepresenteerd tijdens de lente/zomer 2022-show, bedacht door Virginie Viard. Net als zijn voorganger – de Chanel 19 uit 2019 – verwijst de naam naar het jaar van creatie. Maar daarnaast is deze tas ook een verwijzing naar een krachtig symbool van het Franse modehuis: de geur Chanel N°22.