Het lange wachten is voorbij: zes maanden nadat de geliefde ontwerper Dries Van Noten zijn laatste collectie presenteerde, heeft zijn gelijknamige merk Julian Klausner aangesteld als creative director, die verantwoordelijk is voor zowel de dames- als de herencollecties. De 33-jarige Belgische ontwerper, die sinds 2018 samenwerkt met Dries Van Noten aan de damescollecties, “vertegenwoordigt een natuurlijke verbinding tussen het verleden en de toekomst”, aldus het modehuis maandag in een verklaring.
Julia Klausner bij Dries Van Noten
“Ik heb het volste vertrouwen in Julians creativiteit en visie”, voegde Dries Van Noten eraan toe. “Hij is niet alleen een getalenteerde ontwerper, maar ook een duidelijke keuze om het stokje over te nemen na mijn vertrek. Zijn diepgaande kennis van het merk en zijn waarden zal zorgen voor een naadloze overgang en een mooie toekomst”, voegde hij eraan toe.
Elke week onze beste artikelen in je inbox? Schrijf je hier in voor de Vogue-nieuwsbrief.
Door van binnenuit te promoveren en te kiezen voor een relatief jonge Belgische ontwerper, laat het modehuis zien dat het continuïteit belangrijker vindt dan onderbreking. Klausner studeerde in 2016 af in modeontwerp aan de gerenommeerde Brusselse school voor beeldende kunst La Cambre en begon zijn carrière als junior ontwerper bij Maison Margiela voordat hij in augustus 2018 bij Dries Van Noten aan de slag ging als ontwerper van damesmode. Hij heeft nu grote schoenen te vullen.