jun-ji-hyun-schittert-in-burberry-festive-campagne-234566
©Allpix Press SARL/ANP

Na Shakira en Burna Boy is ook Jun Ji-hyun te zien in de Festive-campagne van Burberry. Het luxe modehuis deelt nieuwe beelden met de 41-jarige Zuid-Koreaanse actrice (die je ook kunt kennen onder haar artiestennaam Gianna Jun).

Burberry Festive-campagne

Op de ene foto is Jun Ji-hyun te zien voor een zwarte achtergrond. De actrice draagt een leren trenchcoat, een kasjmieren sjaal met geruite print en een zwarte, feestelijke tas met het logo in strass. Op de andere foto draagt Ji-hyun een zwarte jurk en een gebreid vest dat afgebeeld is met dieren en witte pumps. Haar tas is dit keer volledig versierd met strass.

Dat Burberry de feestdagen dit jaar viert met veel bling, zagen we al aan de campagnebeelden met Shakira. Een week geleden lanceerde het Britse modehuis de video A Night Before met de Colombiaanse zangeres. Hierin schittert ze in een doorschijnende, nauwsluitende jurk die volledig versierd is met kristallen emblemen. Naast Shakira is de Nigeriaanse zanger Burna Boy in de feestelijke en warme kleding van Burberry te zien.

Jun Ji-hyun

Nadat de Zuid-Koreaanse voetballer Son Heung-min in juni ambassadeur werd van Burberry, sloot Jun Ji-hyun zich in september aan als het gezicht van het Britse modehuis. Hiermee werd de K-drama-actrice de eerste vrouwelijke ambassadeur uit Zuid-Korea. De aankondiging kwam vlak voordat Burberry bekendmaakte dat Riccardo Tisci stopt als creatief directeur. Daniel Lee (voorheen creatief directeur van Bottega Veneta) neemt het stokje over. Zijn eerste collectie voor Burberry is te zien in februari 2023.

Ji-hyun brak in Azië door met de romantische comedy My Sassy Girl in 2001. Wereldwijd is de actrice vooral bekend van de Netflix-thriller Kingdom: Ashin from the North en de film Assassination. Tijdens de aankondiging zei Jun Ji-hyun: “Burberry staat bekend als een merk met een rijke geschiedenis en tradities. Het wil innoveren in lijn met onze steeds veranderende tijden en dat is wat ik als actrice probeer over te brengen op het publiek. De tijdloze elegantie van Burberry inspireert me enorm. Ik kijk ernaar uit om nauw samen te werken met het aloude huis.”