is-kim-kardashian-vergeten-om-het-prijskaartje-van-haar-balenciaga-jurk-te-halen-288421
©Getty Images

Het is de ergste nachtmerrie van elke Paris Fashion Week-bezoeker: bij een show verschijnen in je gloednieuwe jurk met de labels er nog aan. Quelle horreur! Dat is precies wat Kim Kardashian afgelopen weekend overkwam toen ze arriveerde bij de show van Balenciaga en het prijskaartje van haar jurk zichtbaar was.

Kim Kardashian in jurk met prijskaartje

Voor Balenciaga’s herfst/winter 2024-presentatie verscheen Kim Kardashian in een zwarte kanten jurk van het modehuis met een ontblote rug, vloerlange sleep en een groot lichtgrijs prijskaartje dat nog aan de achterkant zat. Het duurde niet lang voordat het internet het opmerkte. “Is dat een prijslabel aan haar jurk?”, reageerde een modefan op het TikTok-account van de Amerikaanse Vogue. Het bleek echter een opzettelijke modegimmick te zijn, natuurlijk bedacht door Balenciaga’s creative director Demna Gvasalia.

Elke week onze beste artikelen in je inbox? Schrijf je hier in voor de Vogue-nieuwsbrief.

Balenciaga herfst/winter 2024

In de nieuwe herfst/wintercollectie van de ontwerper waren grote Balenciaga-verkooplabels aangebracht op allerlei kledingstukken, waaronder zijn geruite rokken en oversized totes. De look met prijskaartje van Kim Kardashian was dus alleen maar een voorproefje van wat er op de catwalk werd getoond.

De grote vraag is: waarom liet Balenciaga met opzet alle labels zitten, vooral omdat de voorbeeldlooks niet direct te koop waren? Misschien was het een vorm van kritiek op de torenhoge prijskaartjes van luxe mode (die Balenciaga uiteraard zelf ook hanteert). Demna houdt van een brutale, ironische benadering van zijn werk. Of misschien vond de ontwerper ze er gewoon leuk uitzien en wist hij dat mensen erover zouden praten. Ze zeggen dat alle pers goede pers is. Hoe dan ook was Kardashian – zijn voortdurende muze – duidelijk de beste VIP-gast om het voor elkaar te krijgen.

Kim Kardashian bij de herfst/winter 2024-show van Balenciaga
©Getty Images

Dit artikel is oorspronkelijk gepubliceerd door Vogue US.