Merken en creatives staan in de rij om samen te werken met Manolo Blahnik. De nieuwste collectie was niet de meest voor de hand liggende voor het bekende schoenenlabel die Carrie Bradshaw in stiletto’s houdt. Toch waren de sandalen van Manolo Blahnik in samenwerking met cultmerk Birkenstock direct uitverkocht. Fans van de eerste collectie zullen daarom blij zijn om te horen dat de tweede collectie van Manolo Blahnik en Birkenstock er eindelijk is.
Tweede collectie Manolo Blahnik en Birkenstock
Terwijl de eerste collectie uit een heleboel fluweel en fonkelende gespen bestaat, richt de tweede collectie zich op de klassieke Arizona’s en Bostons van Birkenstock, uitgevoerd in monochrome polkadots en minimalistisch PVC. En die zijn perfect voor aan het zwembad, of waar je dan ook bent deze zomer. Wees er snel bij, want iets zegt ons dat deze collectie niet lang in de winkels zal blijven liggen.

“Ik heb ze het grootste deel van mijn leven gedragen!” vertelt Blahnik, zelf een groot fan van de schoenen, aan Vogue. “Mijn nichtje Kristina en ik waren te zien in de Personality Campaign van 2020, wat geweldig leuk was. Deze samenwerking was een natuurlijke volgende stap – ik ben ontzettend tevreden met het resultaat.”

De perfecte pasvorm
Het blijkt dat de populaire sandalen meer gemeen hebben met de hyperglamoureuze wereld van de heer Blahnik dan je zou denken. “Birkenstock is authentiek en blijft trouw aan zijn waarden”, verklaart de man, die door Diana Vreeland werd gescout toen hij nog decorontwerper was. “We delen de liefde voor het ambacht en voor de perfecte pasvorm – deze waarden staan centraal bij alles wat we doen.”