Matthew Williams treedt na drie jaar terug als creative director van Givenchy, zo maakte het modehuis vrijdag bekend. Williams vertrek gaat in op 1 januari 2024 en de pre-fall 2024-collecties voor mannen en vrouwen, die deze maand worden onthuld, zullen zijn laatste zijn voor het merk. Er is nog geen opvolger benoemd en de studioteams van het modehuis zullen in de tussentijd het design leiden, aldus de verklaring.
Matthew Williams verlaat Givenchy
Williams is de laatste in een reeks van recente veranderingen in de functie van creative director, waaronder nieuwe benoemingen bij Blumarine, Chloé, Alexander McQueen en Ann Demeulemeester. Andere merken die op een nieuwe creatief directeur wachten zijn onder meer Moschino, wiens creative director Davide Renne in november onverwachts overleed, slechts tien dagen nadat hij het roer had overgenomen, en Tod’s, wiens hoofdontwerper Walter Chiapponi in juli opstapte om bij Blumarine aan de slag te gaan.
Elke week onze beste artikelen in je inbox? Schrijf je hier in voor de Vogue-nieuwsbrief.