Meghan Markle is terug met een nieuwe blog – sorry, lifestylemerk – en ze heeft een topstylist geboekt om haar Goopification makkelijker te maken. Na haar eerdere blog The Tig – die ze vermoedelijk op verzoek van de koninklijke familie in 2017 sloot – lanceerde ze onlangs haar nieuwe merk American Riviera Orchard. En bij dit nieuwe modetijdperk horen nieuwe looks. Hoe kun je dit beter aanpakken dan te beginnen bij het kiezen van een van de beste stylisten van het moment? Meghan Markle besloot namelijk Jamie Mizrahi te boeken voor de modeklus.
De nieuwe stijl van Meghan Markle
Voor de niet-ingewijden: Mizrahi is goed thuis in modetransformaties. Ze zorgde voor de fantastische looks van Adele tijdens haar recentste comeback. Om dit in de juiste context te plaatsen: Mizrahi is verantwoordelijk voor alle custom looks van de zangeres tijdens haar residentie in Vegas. Elk weekend is er een nieuw op maat gemaakt ontwerp – altijd zwart, altijd Old Hollywood-glamour – van onder andere Armani, Schiaparelli, Dior, David Koma, Robert Wun en Louis Vuitton. Dankzij Jamie heeft Adele een nieuwe definitie gegeven aan uitbundige kleding voor popconcerten, en maakte het chiquer dan ooit. Naast het podium zijn Adele’s looks trouwens net zo bijzonder.
Elke week onze beste artikelen in je inbox? Schrijf je hier in voor de Vogue-nieuwsbrief.
De tweede cliënt die er ongetwijfeld deels verantwoordelijk voor was dat Markle Mizrahi boekte? Jennifer Lawrence. De actrice is op de meest positieve manier een wandelende reclame voor Mary-Kate en Ashley Olsens merk The Row. Ze is een schoolvoorbeeld van een stijlvolle Upper East Side-mom, die van pilates naar school loopt in luxe athleisure-kleding, maar tegelijk wel met één been in Hollywood staat. Een soort stijl die past bij Meghan Markle, die ondanks alle pretenties van het verlangen naar privacy, zichzelf weer in de publiciteit zet met deze nieuwe onderneming.
American Riviera Orchard-stijl
Meghan Markle, die een American Riviera Orchard-trademark heeft aangevraagd voor kookboeken, linnengoed, kantoorbenodigdheden, yogakits en vogelzaad, staat duidelijk aan het begin van een nieuw tijdperk. De opdracht die ze aan haar nieuwe stylist zal geven is het creëren van een nieuwe garderobe. Een die ambitieus, maar tegelijk toegankelijk is. Kleding die authenticiteit uitstraalt en duidelijk maakt dat over elk item is nagedacht. Ontwerpen die geen overduidelijke logo’s hebben en discreet zijn in hun elegantie.
Dit is wat wij denken: quiet luxury met een nuchtere inslag. Neutrale basics in zachte stoffen en onberispelijk kleermakerswerk. Platte schoenen die suggereren dat ze een vinger aan de modepols houdt, maar zich niet laat meeslepen door de bredere trendcyclus (we zouden haar graag zien in Alaïa-flats). Handtassen die doen vermoeden dat ze de nieuwste it-bag heeft gekregen (Chloé’s nieuwste tas is haar op het lijf geschreven). Stoerdere sieraden (stel je Rosie Huntington-Whiteley voor en je bent er) en lossere denim die ver verwijderd is van de gescheurde skinnies waar Markles imago voor altijd aan verbonden zal zijn.