leighton-meester-verandert-voor-een-keer-weer-in-blair-waldorf-in-deze-nieuwe-campagne-295943

Hoewel het in het modelandschap al volop lente is, beginnen de temperaturen hier nu ook langzaam te stijgen. Nu de voorjaarscollecties de winkels binnendruppelen, verschijnen ook de modecampagnes voor het aankomende seizoen. Beelden die de perfecte inspiratie bieden voor je lentegarderobe – of om gewoon even bij weg te dromen, naar warmere modelandschappen.

Lente/zomer 2024-modecampagnes

Wat heeft dit voorjaar voor ons in petto? Als het aan Proenza Schouler ligt, dragen we geen make-up meer (mede mogelijk gemaakt door Pamela Anderson). En terwijl Prada van de haarband blijft houden, pleiten verschillende modehuizen voor ingetogen, maar chique all black-looks. Of wordt het toch wederom een hot girl summer, zoals Gucci’s nieuwe creative director Sabato De Sarno voorspelt?

Elke week onze beste artikelen in je inbox? Schrijf je hier in voor de Vogue-nieuwsbrief.

Edie Parker x St. John

Good morning Upper East Siders, Blair Waldorf is terug. Tenminste, voor even. Actrice Leighton Meester stapt speciaal voor de campagne van Edie Parker in samenwerking met St. John nog één keer in haar Gossip Girl-alter ego. Met een knipoog naar Waldorfs verfijnde maar gedurfde stijl, tonen de beelden de limited edition Tweed Burn-tassencollectie. Meester draagt custom pakken van St. John. Met deze samenwerking brengt Edie Parker een ode aan de blijvende allure van Blair Waldorf, die veertien jaar na het eindigen van de serie nog steeds tot de verbeelding spreekt.

Leighton Meester voor Edie Parker
©Christian Soria
1/16
Native Share

Dior

Deze zomer kunnen we volop The White Lotus-vibes verwachten, als het aan Dior ligt. Creative director Maria Grazia Chiuri werkte voor deze campagne samen met de Amerikaanse fotograaf Tina Barney, die de lente/zomer 2024-collectie op een bijzondere manier in beeld brengt. De inspiratie achter de cinematografie is Virginia Woolf’s A Room of One’s Own, een essay over de onderdrukte rol van vrouwen in de geschiedenis. De Dior Toujours-tas komt in beeld, net als de Abandon-jurk, oorspronkelijk ontworpen door Christian Dior voor de herfst/winter 1948-couturecollectie van het modehuis. We wanen ons voor even in een oude villa vol mysterieuze geheimen en klassieke maar tegelijkertijd moderne looks.

Dior SS24 campagne
©Dior, Tina Barney
2/16
Native Share

Fendi

Fendi heeft onlangs zijn nieuwe Peekaboo-campagne gelanceerd, waarbij de iconische tas wordt gepresenteerd door niemand minder dan Kate Moss en haar dochter, Lila Moss. Het iconische moeder-dochter-duo schittert in de campagne, vastgelegd door de gerenommeerde fotograaf Craig McDean. De campagne belichaamt de tijdloze elegantie en verfijning van Fendi, terwijl het ook een eerbetoon brengt aan de band tussen moeder en dochter – net op tijd voor Moederdag.

Kate en Lila Moss voor Fendi
©Fendi – Craig McDean
3/16
Native Share

Chanel

Chanel heeft onlangs zijn nieuwste lente/zomer 2024-campagne onthuld, met het Nederlandse model Rianne van Rompaey als het gezicht. Nederlands fotografenduo Inez and Vinoodh fotografeerde Rianne samen met actrice Riley Keough in zomerse Chanel-stukken, die worden gepresenteerd met op de achtergrond Villa Noailles in Hyères, het zuiden van Frankrijk. Wat blijkt? Als het aan Chanel ligt, zullen we dit voorjaar de klassieke bloemenprint omarmen, maar dan wel op een moderne manier à la Chanel, afgewerkt met opvallende sieraden voor een extra twist en een glamoureuze zomer.

Chanel lente/zomer 2024 campagne
©Chanel – Inez and Vinoodh
4/16
Native Share

Ferragamo

Ferragamo’s lente/zomer 2024-campagne met Natalia Vodianova, gefotografeerd door Vanina Sorrenti, belicht het onderzoek van creative director Maximilian Davis naar de essentie van de Ferragamo-vrouw. Davis, sterk beïnvloed door zijn erfgoed en opvoeding door vrouwen, bewondert Sorrenti’s vermogen om vrouwen comfortabel en authentiek vast te leggen. Hij streeft ernaar dit gevoel van empowerment te weerspiegelen in zijn werk, en in het kleden van vrouwen. Een mooie boodschap om het voorjaar mee in te gaan – dat kunnen we allemaal wel gebruiken.

Ferragamo lente/zomer 2024-campagne
©Ferragamo – Vanina Sorrenti
5/16
Native Share

Victoria Beckham

De gevierde modefotograaf Juergen Teller staat bekend om zijn rauwe fotografie, en naar zijn beelden moet je altijd twee keer kijken. De fotograaf heeft een lange werkrelatie met Victoria Beckham, en brengt nu wederom haar lente/zomer 2024-campagne in beeld. Het resultaat? Rauwe beelden à la Teller met hier en daar een vleugje posh à la Bechkham. Het wordt een sexy zomer, maar vooral ook een die real is.

Victoria Beckham lente/zomer 2024-campagne
©Victoria Beckham – Juergen Teller
6/16
Native Share

Alaïa

“Voor mij is zij de Alaïa-vrouw”, stelde de Belgische Pieter Mulier, creative director van Alaïa, over Gisele Bündchen, het gezicht van de nieuwe campagne van het merk. “Haar band met het huis is zo intiem. Het was gemakkelijk om haar de sensuele visie van deze nieuwe collectie te laten belichamen. Alaïa dragen is natuurlijk voor haar.” Fotograaf Tyrone Lebon legde het topmodel, gehuld in de nieuwe voorjaarscollectie van het modehuis, vast in de Riverset Studio’s in Miami. We kunnen letterlijk en figuurlijk een hete zomer verwachten als we de beelden mogen geloven; een zomer waarin we onze vrouwelijke stijl op de fierce Alaïa-manier mogen omarmen.

Gisele Bündchen voor Alaïa
©Alaïa – Tyrone Lebon
7/16
Native Share

Givenchy

Givenchy’s campagne voor het aankomend lenteseizoen is gefotografeerd door Kacper Kasprzyk, en toont de elegante en vrouwelijke stijl van de collectie, met Amelia Gray als het gezicht. Carine Roitfeld deed de styling, waarbij ruime jassen en blazers in het zwart, ivoor en koningsblauw worden gecombineerd met lichte breisels en strakke minirokjes. De collectie streeft naar een balans tussen mannelijke tailoring en vrouwelijke silhouetten, en creëert een gedurfd maar samenhangend kleurenpalet. De perfecte inspiratie voor je overgangslook van de winter naar de lente.

Givenchy lente/zomer 2024 campagne

Tory Burch

De lente/zomer 2024-campagne van Tory Burch is geschoten door Jamie Hawkesworth in het zonovergoten Marfa in Texas, dat bekendstaat als een creatieve en culturele hub. Het merk stelt zelf dat de campagne “een uitnodiging is om een vrolijker, optimistischer seizoen te omarmen” – iets wat ook volledig terugkomt in de campagnevideo, waarin modellen dansen op de muziek van een fanfare. Wat we volgens Tory Burch dit voorjaar gaan dragen? Gekleurde zonnebrillen, jurkjes met dynamische vormen en grote zilveren oorbellen. En over zilver gesproken: de zilveren schoenentrend is ook deze zomer nog steeds aanwezig als het aan het New Yorkse merk ligt.

Tory Burch lente/zomer 2024 campagne
©Jamie Hawkesworth / Tory Burch
8/16
Native Share

Anna October

De voorbode voor het voorjaar volgens Anna October? Gehaakte jurken, veel bloemendetails en op Balletcore geïnspireerde looks. In de nieuwe campagne van het merk wordt het leven van de moderne vrouw in beeld gebracht. Dat houdt in: het kopen van verse bloemen, het doen van boodschappen en wandelen door de stad – uiteraard gehuld in stijlvolle looks, inclusief ballet inspired schoenen en gehaakte handschoentjes.

Anna October pre-spring 2024 campagne
©Alex Mader / Anna October
9/16
Native Share

Boss

Boss neemt in haar lente/zomer 2024-campagne het concept go big or go home zeer letterlijk. Het merk projecteerde op dinsdag 30 januari van zonsondergang tot -opkomst een tien meter hoge hologram van supermodel Gisele Bündchen en zanger en acteur Lee Minho met de Londense Tower Bridge op de achtergrond. Hiermee stelt Boss het eerste merk te zijn dat gebruikmaakt van de gigantische hologrammen om hun campagnebeelden te presenteren. Bündchen draagt in de kick-off van de campagne een luchtig, poederroze pak afkomstig uit de lente/zomer 2024-collectie. Daarin wordt tevens het nieuwe dubbele B-monogram geïntroduceerd, wat in de toekomst een terugkerend motief zal zijn.

Hologram van Gisele Bündchen voor Boss bij de Tower Bridge in London
©Boss
10/16
Native Share

Gucci

Er staat ons een heuse hot girl summer te wachten volgens Gucci. Sabato De Sarno onthult met zijn eerste lente/zomer 2024-campagne – die net zoals de show Ancora heet – beelden die weinig aan die verbeelding overlaten. De campagne is vastgelegd door David Sims, de eerste fotograaf waar De Sarno mee werkte. Een tas dragen als top is natuurlijk niet per se de bedoeling, maar je snapt de boodschap. Bril op, rokje en topje aan, en gaan.

Gucci lente/zomer 2024 campagne
©Gucci
11/16
Native Share

Prada

De tijdloze elegantie van Prada wordt vastgelegd in de lente/zomer 2024-campagne van het modehuis, waarvoor alle modellen die in de show meeliepen (onder wie Julia Nobis, die je hieronder ziet) geportretteerd werden door Willy Vanderperre. Prada’s voorjaarscampagne is een viering van vrouwelijkheid in de meest minimalistische vorm. Wat ook opvalt? De zwarte haarband-trend die we vorig jaar signaleerden, gaat in 2024 nergens heen.

Prada lente/zomer-2024 campagne
©Prada
12/16
Native Share

Saint Laurent

Er is maar één woord dat de lading van deze campagne dekt: iconisch. Niemand minder dan Diana Ross schittert op de campagnebeelden van Saint Laurent, geschoten door David Sims – een merk dat Ross al haar hele carrière draagt. Op een tijdloos zwart-witbeeld draagt de zangeres een elegante zwarte jurk van het modehuis zoals ze die ook in de jaren zestig en zeventig vaak droeg, wat de cirkel rond maakt.

Diana Ross voor Saint Laurent
©Saint Laurent
13/16
Native Share

Proenza Schouler

Pamela Anderson was al hét icoon van de afgelopen modeweek, waar ze meermaals front row verscheen in de stijlvolste looks, maar zónder make-up. Hoewel door velen gezien als een welkom statement, was het voor Pam gewoon normaal, zo stelde ze. De boodschap wordt nu verder verspreid door het New Yorkse label Proenza Schouler, die het icoon het – wederom – make-uploze gezicht maakte van hun campagne. And we are here for it. 

Pamela Anderson voor Proenza Schouler
©Proenza Schouler
14/16
Native Share

Loewe

Ja, de campagnes van Proenza Schouler en Saint Laurent zijn iconisch, maar dan is er ook nog Loewe. Het modehuis strikte niemand minder dan Harry Potter-ster Maggie Smith voor hun lente/zomer 2024-modecampagne. J.W Anderson weet hiermee het merk niet alleen de buzz te geven die het nodig heeft, maar bewijst ook dat stijl geen leeftijd kent.

Maggie Smith voor Loewe
©Loewe
15/16
Native Share

Bottega Veneta

Is het een paparazzifoto of een campagne? Beide. Matthieu Blazy van Bottega Veneta strikte Kendall Jenner en A$AP Rocky voor hun pre-spring 2024-campagne, waar de sterren op paparazzi-achtige beelden de nieuwe collectie van het modehuis in beeld brengen. Deze beelden weerspiegelen wat ons betreft de perfecte vibe van de lente: onderweg naar een afspraak, de hond uitlaten of bloemen shoppen in niet veel meer dan – want waarom ook niet – een oversized trui met laarzen.

Pre spring campagne van Bottega Veneta
©Bottega Veneta
16/16
Native Share