Nike-CEO Elliot Hill wil Nike weer op de kaart zetten. Hoe hij dat gaat doen? Met Kim Kardashian. Op 18 februari kondigde Nike de lancering aan van een gezamenlijk submerk met Kardashians Skims, genaamd NikeSkims. De twee merken beloven kleding gericht op fitness en activewear, in lijn met Nike’s toewijding aan het centraal stellen van sport en met de comfortabele, flatterende stijlen van Skims. De eerste collectie zal dit voorjaar verschijnen in geselecteerde winkels.
NikeSkims
“We krijgen energie van de mogelijkheid om een nieuw merk op te bouwen en een nieuwe weg in te slaan voor de volgende generatie atleten met NikeSkims”, zei Heidi O’Neill, Nike’s voorzitter van consumenten en markt, in een persbericht. “We zullen nog meer atleten uitnodigen om te bewegen in kleding waarin ze ze zich sterk en sexy voelen.”
Elke week onze beste artikelen in je inbox? Schrijf je hier in voor de Vogue-nieuwsbrief.
“Deze samenwerking is het hoogtepunt van die gedeelde visie, het leveren van producten die zorgvuldig zijn ontworpen om elk lichaam te modelleren en te laten presteren”, zei Kardashian in het persbericht. “Elk detail is bestudeerd en zorgvuldig overwogen. We zijn ongelooflijk enthousiast om onze eerste collectie deze lente te onthullen.”
Op het eerste gezicht lijkt de samenwerking tegenstrijdig met Hills strategie om sport in het middelpunt van alles te plaatsen. “In de toekomst zullen we ons laten leiden door sport en de sporter centraal stellen bij elke beslissing”, vertelde hij in december aan investeerders. Hoe past een samenwerking met een van ’s werelds grootste influencers in dit plaatje?
Het is gunstig voor beide partijen, daar zijn experts het over eens. “Nike heeft de kans om de merkwaarde en de cultstatus van Skims te benutten, maar de stap stelt Skims ook in staat om zich op een serieuzere manier op sportgebied te begeven”, zegt Krista Corrigan, retailanalist bij Edited.
De tekst gaat verder onder de afbeelding.