“Ik ben zo blij om terug te zijn in Hongkong”, zegt Pharrell Williams. We zitten in een suite met uitzicht op het water beneden, waar het drukke scheepvaartverkeer een catamaran en een zeilschip omvat – beide boten met Louis Vuitton-zeilen – die een schare groep influencers rond de Victoria-baai vervoeren. Vogue Runway is uitgenodigd om met Williams te praten nadat hij een kijkje gaf in zijn studio. Lees hieronder wat Pharrell Williams, creative director menswear van Louis Vuitton, te zeggen heeft over de gloednieuwe pre-fall mannencollectie van het modehuis.
In gesprek met Pharrell Williams
De collectie wordt gepresenteerd op de Avenue of Stars aan het water. Williams vertelt waarom hij zich geroepen voelde om zijn tweede show naar Hongkong te brengen. Ook deelt hij de ontwikkelende codes in zijn ontwerpstijl en zijn gedachten over de relatie tussen erfgoed en innovatie bij Louis Vuitton. Daarnaast laat hij een belangrijke hint vallen over een aankomende LV-show én vertelt hij hoe hij zijn eigen stijlobsessies integreert in de bredere mannenmode-output van het huis.
Wat is het leukste aan deze baan?
“Ik vertel graag verhalen. Het is leuk om een wereld binnen te gaan en na te denken over wat die persoon zou dragen, wat die persoon zou denken en voelen. De show is al van Parijs naar Virginia gegaan en nu reist hij van Hawaï naar Hongkong. Ik hou van die overgang tussen de ene wereld en de andere, en anticiperen op wat die persoon nodig zal hebben. In deze collectie is er de zeeman, omdat dat archetype van nature een reiziger is. En daar komen alle codes van de dandy-mentaliteit in terug.”
Dus je past nu een reeks codes toe?
“Ik denk dat ze net beginnen te spreken. De thema’s veranderen, maar de consistentie van de codes is altijd aanwezig. Ik denk gewoon dat dat belangrijk is. Ik bedoel, toen ik voor het eerst werd aangesteld, was mijn doel om hogerop te komen.”
Wat bedoel je daar precies mee?