riley-keough-en-priscilla-presley-waren-het-stijlvolste-duo-tijdens-de-emmys-in-matching-chanel-looks-282543
©Courtesy Chanel

Het enige wat beter is dan één fantastische look tijdens de Emmy Awards? Twee matching looks. En dat is precies wat Riley Keough en haar oma Priscilla Presley op de rode loper voor elkaar kregen. De twee sterren, gekleed in elegante zwarte Chanel-looks, vormden een onberispelijk paar tijdens het evenement. Het duo had dan ook al vanaf het begin plannen om een gecoördineerd stijlmoment te creëren.

Riley Keough en Priscilla Presley in Chanel

“We pasten onze jurken op hetzelfde moment, dus we konden ze op elkaar afstemmen en zien welke jurken het best bij elkaar pasten”, vertelt Keough aan de Amerikaanse Vogue. “Het was grappig, want we probeerden eerst twee jurken met pailletten en vonden ze geweldig, maar elke keer als we elkaar aanraakten, bleven we aan elkaar haken. Dus hadden we zoiets van: we moeten iets anders bedenken.”

Elke week onze beste artikelen in je inbox? Schrijf je hier in voor de Vogue-nieuwsbrief.

Terwijl het kleindochter-grootmoeder-moment een van de ontroerendste momenten van de avond was, had Keough daarnaast ook nog een grote Emmy-avond. De actrice was genomineerd voor de beste Lead Actress in a Limited or Anthology Series or Movie voor haar rol in de serie Daisy Jones & The Six, waarin ze de leadzangeres van een fictieve rockband vertolkt. “Die ervaring was zo speciaal; het is anders dan alles wat ik ooit heb gedaan”, stelde Keough, om er vervolgens aan toe te voegen dat het haar eerste project ooit was waarbij ze zong en instrumenten bespeelde. “Het is moeilijk te geloven door mijn afkomst en familie, maar ik ben van nature echt geen zangeres. Ik ging voor de rol naar een muziekkamp en moest leren zingen, gitaarspelen en al die dingen die ik nog nooit eerder had gedaan.”

De tekst gaat verder onder de afbeelding.

Riley Keough en Priscilla Presley in Chanel
©Courtesy Chanel

Chanel-couture

Terug naar de mode: Keough wilde een rode loper-look die zowel tijdloos als glamoureus was. Zij en stylist Jamie Mizrahi kozen voor een zwarte couturejurk van Chanel, gemaakt van organza, versierd met vlechten en gestyled met daaronder een geborduurde short. Meer dan 830 uur werk ging zitten in de uiteindelijke look, die ongeveer 70.000 borduurelementen bevatte.

“Dit was de eerste jurk die ik paste, maar omdat ik zoveel tijd had om erover na te denken, probeerde ik nog een heleboel andere”, zegt Keough over de winnende look. “Maar ik bleef teruggaan naar de zwarte jurk – mede door de manier waarop hij op hij mijn lichaam aansloot, zo moeiteloos, en ik voelde me er echt comfortabel in.” Ze maakte de look af met Chanel-sieraden, waaronder een ring van platina en diamanten, en een paar oorbellen van 18 karaat witgoud en diamanten. Ook Priscilla droeg een zwarte Chanel-look.

Stijl met een knipoog

Keoughs haar- en make-upartiesten, Mai Quynh en Gregory Russell, verzorgden een retro-chique glamourlook bij de ster. “Ik liet Gregory en Mai doen wat ze wilden”, zegt Keough. “Ik hou meestal van een eenvoudige look, maar Gregory wilde meer, dus trok hij mijn haar naar achteren. De rode loper is een leuke gelegenheid om uit te pakken en iets anders te doen.” Het eindresultaat was een doordachte knipoog naar Daisy Jones & The Six, waarin alles draait om de jaren zeventig. “Ik heb altijd van de jaren zestig en zeventig gehouden”, zegt Keough. “Esthetisch gezien was het zo’n bijzondere tijd voor muziek, architectuur en mode. Mijn ouders luisterden naar muziek uit de jaren zeventig, zo kwam ik ermee in aanraking.”

Wat je de rest van het prijzenseizoen van Keough zult zien? Misschien zie je haar nog wel op meer rode lopers – alleen óf samen met haar chique oma. Ze heeft haar oog al laten vallen op meer Chanel-looks. “Toen ik laatst bij Chanel binnenliep (voor het passen van de Emmy’s), kon ik moeilijk kiezen, dus ik hoop dat ze er één voor me bewaren.”

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Jamie Mizrahi (@sweetbabyjamie)

Dit artikel is oorspronkelijk gepubliceerd door Vogue US.