Toen stylist Clare Richardson eerder dit jaar resalesite Reluxe lanceerde, was het doel de tweedehands winkelervaring voor klanten zo prettig mogelijk te maken. Nu gaat het merk een stap verder door een exclusieve samenwerking met luxe e-tailer Matchesfashion.com.
Nieuwe samenwerking Reluxe en MatchesFashion
“Het was een heel natuurlijke match”, vertelt Richardson aan Vogue over de nieuwe samenwerking, die vorm kreeg na een succesvol pop-upevenement in het Londense hoofdkantoor van de retailer in maart. “Ik heb altijd al willen bewijzen dat je een geweldige klantervaring kunt hebben met pre-loved items. Wij zijn een luxe e-commercesite waar je tweedehands, maar luxe – en mooi verpakt – kunt kopen.”
33 Zorgvuldig geselecteerde stukken – geprijsd tussen 300 en 3.600 pond – zien er zeker niet misplaatst uit op het luxe winkelplatform. Denk Céline, Chanel tweedjacks en Vivienne Westwood-couture. “Pre-loved zorgt ervoor dat design bereikbaar wordt, iedereen kan het dragen”, zegt Richardson over waarom ze zo graag de tweedehands ontwerpen wil laten zien.