vogues-covermodel-rianne-van-rompaey-is-chanels-muze-in-de-nieuwe-herfst-winter-2022-campagne-222295
©Inez & Vinoodh - Chanel

De coverster van Vogue’s septembernummer Rianne van Rompaey is het gezicht van de nieuwe Chanel modecampagne voor het herfst/winter 2022 seizoen. Het Nederlandse topmodel schittert in de nieuwe collectie van het Franse modehuis, waar kleurrijke tweedlooks centraal staan. Naast het uit Hoofddorp-afkomstige topmodel heeft de campagne nóg een Nederlandse twist. Beroemd Nederlands modefotografenduo Inez & Vinoodh fotografeerde Rianne, die te zien is in dromerige beelden en zwart-wit portretten. Nu deelt Vogue exclusief de campagnevideo waarin het model, met een Frans chateau als achtergrond, de nieuwe collectie volledig belichaamt.

Rianne van Rompaey in Chanel modecampagne

Rianne schitterde in de loop der jaren in verschillende Chanel-shows en campagnes en is nu opnieuw het gezicht van Chanels herfst/winter-campagne. Tweed staat centraal in de nieuwe najaarscollectie, ontworpen door creative director Virginie Viard. Rianne van Rompaey interpreteert de verschillende kanten van het materiaal in de campagne. Zo is ze te zien in zowel kleurrijke tweedlooks als minimalistische outfits. Door de dromerige setting weet het model ons voor even mee te nemen in een andere wereld, terwijl de campagne de ultieme stijlinspiratie biedt.

Nederlandse talenten worden gebundeld in deze serie door de samenwerking tussen Rianne en Inez & Vinoodh. “Rianne is een eeuwige inspiratie voor ons”, legt het fotografenduo uit in een persbericht. “Ze is in staat om elk personage met gratie en intelligentie te projecteren en te belichamen. We hebben een sterke band door onze Nederlandse achtergronden en referenties van het opgroeien in Nederland.”

Chanel herfst/winter 2022

Chanel-fans weten dat tweed een belangrijk materiaal is gelinkt aan het erfgoed van Chanel. “Om de hele collectie te wijden aan tweed, is een waar eerbetoon,” stelt Virginie Viard. “We volgden de voetstappen van Gabrielle Chanel langs de rivier de Tweed, om ons het materiaal voor te stellen in de kleuren van het Schotse landschap. Dat is wat Gabrielle Chanel deed tijdens haar wandelingen. Ze verzamelde varens en boeketten bloemen om de plaatselijke ambachtslieden te inspireren tot de kleuren die ze wilde.”

Precies deze elementen wilden de fotografen vastleggen in de campagne. “We wilden het Schotse platteland rond de rivier de Tweed naar het leven in de stad brengen,” legt het fotografenduo uit. “Gabrielle Chanels reizen naar de rivier de Tweed, en haar leven in Parijs waar ze vrouwen kleedde met een enorme bewegingsvrijheid.” De Chanel herfst/winter 2022 collectie is vanaf 13 september 2022 in de Chanel-boetieks te koop.

Vogue’s September Issue

Naast Chanels nieuwe campagnester, is Rianne van Rompaey de coverster van Vogue’s nieuwe septembernummer. Gefotografeerd door Viviane Sassen, is ze de perfecte belichaming van het nieuwe modeseizoen dat vol fearless fashion zit – het thema van ons grote modenummer. Rianne schittert in de nieuwste mode van het najaar en we spreken het topmodel over haar succesvolle carrière. Vogue’s nieuwe Septembernummer ligt nu in de winkels ligt en is hier online te bestellen.

Bekijk hier exclusief Chanels nieuwe Herfst/Winter 2022 campagnevideo- en beelden met Rianne van Rompaey, gefotografeerd door Inez & Vinoodh.

Chanel herfst/winter 2022 campagne
©Inez & Vinoodh – Chanel
Chanel herfst/winter 2022
©Inez & Vinoodh – Chanel
Chanel herfst/winter 2022
©Inez & Vinoodh – Chanel
Chanel herfst/winter 2022
©Inez & Vinoodh – Chanel
Chanel herfst/winter 2022
©Inez & Vinoodh – Chanel
Chanel herfst/winter 2022
©Inez & Vinoodh – Chanel
Chanel herfst/winter 2022
©Inez & Vinoodh – Chanel