Tijdens de afgelopen editie van Amsterdam Fashion Week viel een lokaal merk op dankzij een prachtige, kunstzinnige presentatie; geen modeshow voor dit label, maar een expositie. Het tekent RÓHE: een modemerk, designstudio en atelier dat basisstukken voor je garderobe biedt, maar dan 2.0: tijdloze designs gemaakt door ambachtslieden met Italiaanse, kwalitatief hoogwaardige materialen. En precies daarom zijn dat exact de stukken waarin je wil investeren. We stelden oprichtster Marieke Meulendijks enkele vragen.
Amsterdams merk RÓHE
Marieke Meulendijks is absoluut geen onbekende in de mode-industrie: na voor andere labels te hebben gewerkt als ontwerper, startte ze haar eigen label Les Coyotes de Paris met man en zakenpartner Maickel. Nu is er dus ook RÓHE. Voor de duidelijkheid: daarmee stopt Les Coyotes de Paris niet. Dat merk is wat speelser en jonger, en focust zich nu op meisjes en jonge vrouwen – al komt er in januari 2023 weer een damescollectie aan. Meulendijks: “Ik wilde voor mijn persoonlijke ontwikkeling en groei het merk RÓHE en het DNA daarvan verder uitwerken – een concept dat ik al langer in mijn hoofd had.”
Met RÓHE bedienen Marieke en Maickel een iets andere doelgroep: die van volwassen, sterke vrouwen op zoek naar dito outfits – empowerment is niet voor niks een belangrijk thema voor het merk. De RÓHE FRAMES-collectie omvat, zoals ze zelf zeggen, wardrobe staples: essentiële modestukken in een pure, functionele vorm. Ontwerpen die bovendien de seizoenen overstijgen.
Het artikel gaat door onder de afbeelding.