Op het gebied van viral mode spande de “ultieme push-up tepel-bh” van Skims de afgelopen tijd de kroon. Volgens oprichter Kim Kardashian belooft de bh “perfecte volheid met een ingebouwde neptepel voor een shockfactor”. En shockeren deed ze. De lanceringsvideo – gescript door Late Night-komiek Michelle Wolf en opgezet als een ironische les in klimaatwetenschap – verkondigde dat “in tegenstelling tot ijsbergen, deze [neppe tepels] nergens heen gaan”. Veel mensen op social media dachten dat ze beetgenomen waren. Een van de reacties – ‘Is dit een grap? Vertel me alsjeblieft dat dit een grap is!’ – kreeg meer dan 36.000 likes.
Tepel-bh van Skims
De aanpak veroorzaakte consternatie onder milieuactivisten vanwege zowel de toon van de video als de samenstelling van de bh (Skims gebruikt virgin polyester, een niet-afbreekbaar plastic). Kardashian wees op haar investering in koolstofverwijdering en dat “Skims er trots op is om 10 procent van de verkoop van onze Ultimate Nipple Bra, als een eenmalige donatie, te doneren aan @1percentftp – een wereldwijd netwerk met duizenden bedrijven en milieuorganisaties die samenwerken om mensen en de planeet te ondersteunen.”
Te midden van de tegengeluiden was er ook lof voor de tepel-bh van Skims. ‘Als borstkankeroverlevende bedank ik je heel erg! Ik zit echt te huilen’, schreef iemand op Instagram in een reactie die werd medeondertekend door meer dan 17.300 anderen.
Elke week onze beste artikelen in je inbox? Schrijf je hier in voor de Vogue-nieuwsbrief.