Taylor Russell had slechts twee kledingstukken nodig om zich tijdens het Filmfestival van Venetië als trendsetter te profileren: een croptop en een pofrok.
Taylor Russell tijdens Filmfestival van Venetië
Russell is absoluut de koningin van het Lido. De Canadese actrice, die pas 30 is en naam maakte in Luca Guadagnino’s kannibalenroman Bones en All in 2022, is gekozen als jurylid voor de Luigi De Laurentiis-prijs op deze 81e editie van het Filmfestival van Venetië, die aan het einde van de competitie wordt uitgereikt aan de beste eerste film. “Ik ben ongelooflijk vereerd om dit jaar in Venetië te zijn als jurylid, vooral te midden van zo’n geografisch diverse groep makers en filmliefhebbers”,vertelde ze aan de Amerikaanse Vogue.
Elke week onze beste artikelen in je inbox? Schrijf je hier in voor de Vogue-nieuwsbrief.
Deze status verklaart haar talrijke verschijningen op de Lagune van de afgelopen dagen, waar Taylor Russell van screenings naar persconferenties rende en vervolgens van fotocalls naar rode lopers. Maar het grote aantal evenementen bracht haar niet van haar stuk. Haar gedurfde garderobe, die ze samen met stylist Jahleel Weaver samenstelde, is daar een goed voorbeeld van.
On trend in Alaïa
Eerder droeg Russell al sublieme looks. Zo verscheen ze tijdens de openingsceremonie van het festival in een archiefstuk dat oorspronkelijk werd gedragen door Claudia Schiffer tijdens de Chanel lente-zomer 1993 haute couture-show. Vervolgens droeg ze een crèmegele Loewe-creatie met spectaculaire drapering voor de preview van Pablo Larraíns film Maria. En als laatst koos de actrice voor een Alaïa-look voor de wereldpremière van de nieuwe Almodóvar-film, The Room Next Door.