Als er iets synoniem staat met Tommy Hilfiger, dan is het wel de preppy, coole stijl voortkomend uit het modebeeld van New York. Speciaal voor zijn nieuwe herfst/winter 2024-collectie keerde Hilfiger terug naar New York Fashion Week voor een show met de toepasselijke naam A New York Moment, om precies die classic American stijl te tonen, en hoe die eruitziet anno nu. Met Grand Centrals Oyster Bar als achtergrond en sterren als Tommy Hilfgers nieuwste ambassadeur Sofia Richie front row, toonde de ontwerper zijn eigen versie van quiet luxury. Vogue sprak Hilfiger over zijn nieuwe collectie, zijn terugkeer naar NYFW en zijn voorliefde voor de preppy New York-stijl met een klassieke Tommy-twist.
Tommy Hilfiger herfst/winter 2024
Op de eerste dag van New York Fashion Week toont een van de meest New Yorkse merken haar nieuwste collectie. Na de Tommy Factory-show in 2022 in samenwerking met de Andy Warhol Foundation, keert Hilfiger voor zijn nieuwe show terug naar de stad waar het voor hem allemaal begon. Hoewel in eerste instantie begonnen in zijn geboorteplaats in Upstate New York onder het label People’s Place, was het in 1985 dat hij zijn gelijknamige merk lanceerde in New York City. “In mijn eerste collectie wilde ik comfort centraal stellen, iets wat in die tijd vrij opstandig was. Ik waste alle kleding om chemicaliën van de kleurstoffen te verwijderen en wilde juist dat alles zacht en gekreukt zou zijn. Ik wilde een bepaalde relaxedheid creëren, maar wel met een klassieke twist. Het was sportief, maar ook verfijnd en sophisticated.”
De tekst gaat verder onder de afbeelding.