all-aboard-tommy-hilfiger-toont-zijn-lente-zomer-2025-collectie-op-de-staten-island-ferry-313301
©Getty Images

Terwijl de zon onderging over de skyline van New York, werd de fashion crowd aan boord gebracht van de voormalige Staten Island Ferry voor een van de meest spraakmakende shows van New York Fashion Week. Tommy Hilfiger presenteerde zijn lente/zomer 2025-collectie namelijk aan boord van de veerpont. De MV John F. Kennedy Ferry was een unieke locatie als eerbetoon aan Hilfigers blijvende liefde voor de nautische stijl.

Een ode aan de maritieme traditie

Zijn eerdere show was in de iconische Oyster Bar in Grand Central. Met deze locatie zet Tommy Hilfiger wederom een stukje van New Yorks geschiedenis in de schijnwerpers. Met een adembenemend uitzicht op de Brooklyn Bridge vond de show plaats op de East River, terwijl modellen over de gangen van de enorme boot de nieuwe collectie toonden.

Elke week onze beste artikelen in je inbox? Schrijf je hier in voor de Vogue-nieuwsbrief.

De show vond niet voor niets plaats op het water. De keuze verwijst naar een van de meest herkenbare onderdelen van Tommy Hilfigers DNA: de nautische stijl. “We grijpen terug naar de nautische en maritieme inspiratiebronnen die onze signature look sinds 1985 hebben bepaald,” vertelde Hilfiger aan Vogue. “Om de stijl naar nu te brengen zonder ons oorspronkelijke DNA uit het oog te verliezen, vernieuwden we die look en mixten deze met nieuwe stijlen. Denk aan capribroeken met cargo-elementen of een gebreid vest in een cropped ontwerp. Een tikkeltje sportief, maar toch net iets gekleder. Polished casual wear, zou je kunnen zeggen. Kleding waarmee je zo van deze ferry de stad in zou kunnen gaan.”

Preppy chic in een modern jasje

De preppy look werd opnieuw uitgevonden met varsity jackets in een spannende combinatie van linnen en leer. Ook zagen we omgeslagen chinos en dubbel geplooide yacht shorts. “We wilden de klassieke preppy stijl een frisse, moderne uitstraling geven. Dit is de perfecte balans tussen stijl en comfort.” Het comfort van een kapiteinshut werd vertaald naar zachte tailoring met sportieve clubblazers, met de hand gebreide polo’s en gedeconstrueerde trenchcoats. De finishing touch? Bandana’s als kettingen gedraaid om de nek, handgeweven slippers en een nieuw chunky rope-TH Monogram op raffia baseballpetten. “Deze details geven de collectie een speelse, maar luxe uitstraling,” aldus Hilfiger.

Niet alleen de mode, ook de setting was adembenemend. De oorspronkelijke interieurs van de ferry, nog volledig intact, zorgden voor een nostalgische sfeer. De boot is trouwens eigendom van niemand minder dan comerdians Pete Davidson en Colin Jost, die de boot een transformatie willen geven tot comedyclub.

‘Fashiontainment’

Zoals altijd weet het merk ook deze keer een energieke show neer te zetten die de gasten achterlaat met een opgewonden, euforisch gevoel. Hoe Hilfiger dat zelf noemt? “Het is fashiontainment. Ik wil mijn visie op mode laten zien, maar tegelijker mensen een ervaring geven die nog heel lang in het geheugen blijft hangen. Dat is mijn drijfveer: ik wil iets neerzetten dat entertaint en tegelijker ontwrichtend is.”

De gasten, waaronder bekende namen als Blackpink’s Jisoo, topmodellen als Brooke Shields (wiens dochter meeliep in de show) en Romee Strijd, werden getrakteerd op een spectaculaire show én afsluiting. Zo vond er een energieke finale plaats met een show door Staten Island’s eigen Wu-Tang Clan-leden Ghostface Killah, Method Man en Raekwon. Questlove, die opnieuw verantwoordelijk was voor de soundtrack, zorgde voor de perfecte muzikale omlijsting van deze memorabele avond.

“Het is altijd een eer om samen te werken met zulke getalenteerde artiesten en culturele iconen,” zei Hilfiger na de show. “Hun energie en creativiteit brengen onze visie tot leven. Ze maken van elke show een onvergetelijke ervaring.”

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Tommy Hilfiger (@tommyhilfiger)