vivian-hoorn-staat-op-internationale-cover-en-onthult-naam-eigen-modemerk-237833

Vivian Hoorn is on a roll. Het Nederlandse model, dat ook in de tweede editie van onze eigen Vogue stond, had afgelopen week twee belangrijke momenten. Zo sierde ze de cover van The Times én onthulde ze de naam van haar eigen modemerk, dat ze in maart gaat lanceren. Scroll door om er meer over te lezen.

Vivian Hoorn op internationale cover

Eerst over die bijzondere cover. Die draait helemaal om het accepteren van je eigen lichaam, zoals Hoorn duidelijk doet. Dat was ook (deels) het thema van het interview dat journalist Eline Cordie had met het model – dat zelf ook nog fotograaf, art director en content creative is trouwens – voor de Nederlandse Vogue. In het interview zei Hoorn: “Ik hoop dat ik een sprankje positiviteit en zelfliefde ben tussen al die zogenaamd perfecte lijven op social media. Als ik maar één vrouw kan inspireren meer van zichzelf te houden, ben ik al blij.”

Op de cover van The Times zet ze dat pleidooi internationaal door. ‘My fight against the return of size zero‘, is dan ook de covertekst. Een relevante uitspraak, zeker gezien de huidige opleving van het heroin chic-uiterlijk – dat we hier ook al bekritiseerden. In dat artikel stelden we dat lichaamsvormen nooit een trend zouden moeten zijn, iets dat Hoorn in haar Instagramposts beaamt. Geweldig dat ze een gezond tegengeluid laat horen (en zien), ook in The Times. Laten we vooral een voorbeeld nemen aan deze zelfliefde, in haar woorden: “Je bent een lekker wijf, zeg ik tegen mezelf.”

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door VH. (@vivianhoorn)

Nieuw modemerk Vivian Hoorn

Dan het tweede hoogtepunt dat we spotten bij Vivian Hoorn. Eerder hintte de creatief er al op dat ze werkt aan een eigen modemerk. Vorige week vertelde ze op Instagram, lopend door een werkplaats: ‘Tijdens mijn proces van zelfacceptatie, realiseerde ik me dat hoewel de mode-industrie divers kan lijken, er niet veel kleren worden gemaakt die me het gevoel geven dat ik ‘erin pas’. Ik moest altijd improviseren of ontdekken hoe ik ze kon laten werken, in plaats van kledingstukken vinden die mijn lichaam begrijpen.’

Hoorn vond naar eigen zeggen vanuit deze frustratie een doel. ‘It’s time to make a change,’ stelde ze. In maart lanceert ze dus haar eigen merk en afgelopen week onthulde ze de naam: het modelabel heet (drumrolls) VIVEH. De eigen Instagrampagina ziet er alvast smaakvol en veelbelovend uit. Wij zijn benieuwd!