“Ik ben niet mooi, maar ik hou van mezelf”, zei de Italiaanse komiek Jerry Calà in de film Vacanze di Natale (1983). Iets soortgelijks moet het merk Crocs – dat 21 jaar bestaat – ook gedacht hebben, gezien hun lelijke, maar iconische sandalen.
Lelijke schoenen: een blijvende trend
Ze verlaten de schoenenrekken maar niet, lelijke schoenen die symbool staan voor de Y2K-trend. Italiaanse Fornarinas, dikke Buffalo’s of sneakers à la Ginger Spice sieren de voeten van trendy millennials. In de tijd van de Spice Girls werd gezegd dat het lelijke chunky schoeisel nooit meer zou terugkeren in het openbaar. Het gebeurde toch. Tijdens de pandemie steeg de verkoop in 2021 met bijna 60%. Iedereen had een paar lelijke, maar comfortabele schoenen nodig. Mede dankzij de populariteit van de Adidas Yeezy en Chiara Ferragni en Kim Kardashian die ons ervan overtuigden de schoenen onder een mooi pak te dragen. Zelfs buiten de muren van ons eigen huis.
Dit bericht op Instagram bekijken
Willen we: Balenciaga Crocs Pool
Voor de derde keer – de eerste keer in 2018 , de tweede keer in 2021 – werkt Balenciaga samen met Crocs aan een nieuw zomerobject: de Balenciaga Crocs Pool. We verwachten dat deze schoenen binnen de kortste keren uitverkocht zijn. De ‘pantoffel’ is namelijk trendy en niet langer een ugly accessoire. Vooral die van Balenciaga zijn zo cool dat ze ware must-haves zijn geworden.
