De coverster van Vogue’s septembernummer Rianne van Rompaey is het gezicht van de nieuwe Chanel modecampagne voor het herfst/winter 2022 seizoen. Het Nederlandse topmodel schittert in de nieuwe collectie van het Franse modehuis, waar kleurrijke tweedlooks centraal staan. Naast het uit Hoofddorp-afkomstige topmodel heeft de campagne nóg een Nederlandse twist. Beroemd Nederlands modefotografenduo Inez & Vinoodh fotografeerde Rianne, die te zien is in dromerige beelden en zwart-wit portretten. Nu deelt Vogue exclusief de campagnevideo waarin het model, met een Frans chateau als achtergrond, de nieuwe collectie volledig belichaamt.
Rianne van Rompaey in Chanel modecampagne
Rianne schitterde in de loop der jaren in verschillende Chanel-shows en campagnes en is nu opnieuw het gezicht van Chanels herfst/winter-campagne. Tweed staat centraal in de nieuwe najaarscollectie, ontworpen door creative director Virginie Viard. Rianne van Rompaey interpreteert de verschillende kanten van het materiaal in de campagne. Zo is ze te zien in zowel kleurrijke tweedlooks als minimalistische outfits. Door de dromerige setting weet het model ons voor even mee te nemen in een andere wereld, terwijl de campagne de ultieme stijlinspiratie biedt.
Nederlandse talenten worden gebundeld in deze serie door de samenwerking tussen Rianne en Inez & Vinoodh. “Rianne is een eeuwige inspiratie voor ons”, legt het fotografenduo uit in een persbericht. “Ze is in staat om elk personage met gratie en intelligentie te projecteren en te belichamen. We hebben een sterke band door onze Nederlandse achtergronden en referenties van het opgroeien in Nederland.”