Op het gebied van mode en daarbuiten is de invloed van Rihanna astronomisch. Laten we eerlijk zijn: wanneer heeft ze géén indruk op ons gemaakt? De eeuwenoude mantra go big, or go home is zonder twijfel van toepassing op Rihanna’s modekeuzes voor de herfst. En waarom zou dat ook niet, als haar geschatte nettowaarde 1,6 miljard euro is en ze toegang heeft tot alle begeerde looks van het seizoen, luttele momenten nadat ze op de catwalk zijn verschenen? We spotten haar deze keer in een reusachtige grijze jas die perfect is voor deze herfst/winter.
Rihanna draagt lange jas
Haar recentste outfit bevestigt nog maar eens dat je met reusachtige, dramatische silhouetten gemakkelijk veel indruk kunt maken. Voor een etentje met vrienden in New York City droeg ze een enorme grijze Dries Van Noten-jas met dubbele knopen en een vloerlengte, gecombineerd met zwarte Balenciaga-pantaboots.
Haar accessoires waren net zo groot: ze droeg een kollosale, bordeauxrode Intrecciato Weave-clutch van Bottega Veneta en ze maakte het geheel af met een diamanten statementketting. Terwijl haar algehele look vrij simplistisch bleef, zorgde de ster ervoor dat elk afzonderlijk element opviel – of dat nu door de levendige kleur, unieke textuur of royale omvang was.
Elke week onze beste artikelen in je inbox? Schrijf je hier in voor de Vogue-nieuwsbrief.
‘Rich mom aesthetic’
De term rich mom aesthetic is, net als de quiet luxury-trend, geïnspireerd op de levensstijlkeuzes van de superrijken. De term ontstond op TikTok toen Christina Najjar begon met het delen van rich mom starter pack-video’s met haar volgers. “Een rich mom zijn – het is een levensstijl”, stelde ze in een interview. “Het is een houding. Je kunt een rich mom zijn, wie je ook bent. Het is een houding van een goed leven, veel voor elkaar krijgen en er plezier in hebben.”
Een rich mom-garderobe bestaat misschien uit veel witte jeans en havermoutkleurige, kasjmieren stukken, maar Rihanna doet de dingen altijd op haar eigen manier. En wat is er meer rich mom dan een Bottega-clutch die groot genoeg is voor luiers, verfrissingsdoekjes en een handvol Fenty-beautyproducten?
Dit artikel is oorspronkelijk gepubliceerd door Vogue UK.