In de rubriek ‘In de spotlight’ zoomen we in op mensen met een opvallende stijl. Mensen die het lef hebben om buiten de gebaande modepaden te treden. Wat dragen ze? En hoe kun jij daar inspiratie uit putten? Deze week bespreken we de stijl van Bad Bunny, die verschillende werelden samenbrengt.
De stijl van Bad Bunny
Als er iemand is die grenzen blijft verleggen, is het Bad Bunny wel. Maar met zijn nieuwste album Debí Tirar Más Fotos, uitgebracht op 5 januari 2025, keert hij terug naar zijn roots. Net als in zijn muziek, waar hij reggaeton moeiteloos combineert met salsa en dembow, laat hij met zijn stijl zien dat traditie en innovatie moeiteloos hand in hand gaan.
Elke week onze beste artikelen in je inbox? Schrijf je hier in voor de Vogue-nieuwsbrief.
Zijn uitgesproken stijl ging eerder al niet aan Simon Porte Jacquemus voorbij. De ontwerper, die een neus heeft voor stijlvolle beroemdheden zoals ook voetballer Jules Koundé, strikte hem voor een campagne van Jacquemus. En over voetballers gesproken, Bad Bunny schitterde recentelijk ook naast Lionel Messi in een campagne van Adidas.
Spelen met traditionele gendernormen
Maar eerst even terug in de tijd. In zijn beginjaren stond Bad Bunny bekend om zijn uitgesproken streetwear. Denk aan oversized hoodies, baggy broeken en kleding in felle kleuren die schreeuwden om aandacht. Net als zijn accessoires: sportieve zonnebrillen, grote kettingen, vlechtjes in de haren en piercings. Het blikte terug op zijn reggaeton-roots en de bruisende energie van Puerto Rico. Maar Bad Bunny is nooit iemand geweest die genoegen neemt met één look.