de-gewildste-tas-van-het-moment-de-margaux-tas-van-the-row-280676
©Getty Images

Beroemde vrouwen slepen hun persoonlijke bezittingen al tientallen jaren mee in Hermès Birkins. Recentelijk nog Dua Lipa en Anne Hathaway, die bedeltjes aan hun tas toevoegden ter ere van Jane Birkin (de inspiratie achter de tas), die de hare vaak tot de rand vulde met kralenarmbanden en labels hing aan de hengsels. Ook Mary-Kate en Ashley Olsen zijn twee Birkin-fanaten. De twee staan erom bekend dat ze door de jaren heen well-aged exemplaren hebben gedragen. Maar de zussen zitten óók achter een andere tas die op dit moment de ronde doet in de modewereld: de Margaux-tas van hun label The Row.

De Margaux-tas van The Row

Inmiddels is de tas een ware signature van het luxemerk, dat door de zussen werd opgericht in 2006. De tas is zó populair, dat winkeliers vaak moeite hebben om de tas op voorraad te houden. De tas is inmiddels dan ook bijna standaard uitverkocht. Van Kendall Jenner, Zoë Kravitz en Elle Fanning tot Rosie Huntington-Whiteley en Jennifer Lawrence: de fanbase van de tas blijft groeien.

Elke week onze beste artikelen in je inbox? Schrijf je hier in voor de Vogue-nieuwsbrief.

De Margaux-tas is sinds zijn introductie uitgebracht in verschillende kleuren en materialen, en is inmiddels een vast onderdeel geworden van de accessoirecollectie van het label. De tas is op dit moment verkrijgbaar in vier maten (10, 12, 15 en 17 inch), en gemaakt van verschillende materialen. Van zoals suède, boterachtig leer en een canvas-leer-combinatie. Het kleurenpalet wordt langzaam uitgebreid en bestaat uit onder meer zwart, mokka, cognac, marine, beige en ivoor. Gelimiteerde stijlen zijn ook te vinden in de 270 warenhuizen die The Row verkopen en in hun eigen flagshipstores in Londen, Los Angeles en New York. In dat laatste geval passen de tassen uiteraard perfect bij het meubilair.

Kendall Jenner draagt The Row Margaux bag
©Getty Images

Geen logo

De tas is te herkennen aan z’n slouchy vorm – zonder een gestempeld logo in het midden. Het prijskaartje (de tas is op dit moment verkrijgbaar vanaf 4.340 euro) is in lijn met de luxeprijzen van het label. “We wilden zien of, als iets mooi gemaakt is van een geweldige stof en met een goede pasvorm, het zou verkopen zonder een logo erop”, legden de Olsens eerder uit aan de Britse Vogue. “En het werkte.”

“De Margaux-tas van The Row is zo succesvol omdat hij perfect aansluit bij het verlangen van onze klanten naar buitengewone alledaagse stukken”, merkt Libby Page op, market director bij Net-a-Porter. De aankoop van de retailer bevat momenteel achttien stijlen. Daarvan zijn sommige exemplaren getagd met trending now-, low stock- en sold out-banners, die hun populariteit aangeven.

Waarom is de tas zo succesvol?

“Onze klanten houden ervan om accessoires met emotie te kopen en tassen zijn een investering die een outfit meteen een update en een nieuwe look geven”, voegt ze eraan toe. Heather Gramston, senior head of men’s and women’s buying bij Browns, sluit zich bij haar aan. “De Margaux-tas is een van de herkenbaarste accessoires van The Row geworden”. Ze merkt op dat suède een “vaste favoriet” is onder Browns-shoppers.

De sleutel tot het succes van de Olsens? Ze letten goed op de behoeften van hun klanten. Mary-Kate vertelde eerder aan de Britse Vogue: “Ik voel me echt bevoorrecht dat ik een hechte band heb met deze vrouwen. Zij bepalen echt waar we seizoen na seizoen naartoe gaan. Als we ontwerpen, ontwerpen we voor specifieke klanten. We begrijpen hoe hun dag eruitziet, hoe en wanneer ze reizen.” Hun loyaliteit stond duidelijk voorop bij het creëren van de Margaux-tas – en dat is te zien.

Dit artikel is oorspronkelijk gepubliceerd door Vogue US.