dries-van-noten-en-simone-rocha-zijn-het-erover-eens-2025-wordt-het-jaar-van-de-korsetschoen-316126
©Gorunway

Als we kijken naar de schoenentrends van 2025 wordt één ding duidelijk: de ballerina’s, Mary Janes en semi-transparante flats verdwijnen nog niet van het toneel. De catwalks in Londen, Milaan en Parijs voorspellen alleen wél dat de eenvoudige modellen het komende seizoen plaats zullen maken voor wat meer ongebruikelijke variaties. Chloé, Simone Rocha en Dries Van Noten lijken het eens te zijn over welke schoenentrend in de lente/zomer van 2025 overal te zien zal zijn: de korsetschoen.

De trend van 2025: de korsetschoen

We hebben het dan over de schoenen die aan de bovenkant zijn versierd met talloze oogjes. Hiermee worden de schoenveters vastgebonden, zodat de bovenkant van de schoen erg doet denken aan een korset. De schoenen omarmen als het ware op een chique manier de enkel en de voet, een beetje boudoirstijl.

Elke week onze beste artikelen in je inbox? Schrijf je hier in voor de Vogue-nieuwsbrief.

Dries Van Noten, de eerste show zonder dat de oprichter van het merk aan het roer stond, presenteerde sleehakmuiltjes met slangenprint en een variant in rood leer met gouden hak. Gedragen met een krachtige en kleurrijke blazer of zwarte mantel. Elke look kreeg door de korsetschoen een upgrade. Simone Rocha koos voor rode, glitterballerina’s in Wizard of Oz-stijl. En Chloé bracht leren pumps met kittenhak, maar elk met de chique, nieuwe vetersluiting. De poëtische schoenen werden gecombineerd met onder meer kanten jurken.

Het beste aan de korsetschoen: ze zijn er in zoveel verschillende versies – met of zonder hakken, glanzend of mat, met patroon of effen – dat modefans van alle soorten waar voor hun geld krijgen en ze bij de meest uiteenlopende looks en evenementen kunnen dragen. Welke versie heb jij al op het oog?

Chloé korsetschoen
©Gorunway
simone rocha korsetschoen
©Gorunway
Dries Van Noten korsetschoen
©Gorunway
Chloé korsetschoen
©Gorunway

Dit artikel is oorspronkelijk gepubliceerd door Vogue ES.