Als Dior aan kerst doet, is het menens. Het Franse modehuis werkt samen met Harrods aan de grootste overname van het Londense warenhuis door een luxemerk ooit, met niet minder dan 44 creatieve etalages en een magische lichtinstallatie die het gebouw verlicht met sterren, rozen en wereldbollen. Dat is slechts de buitenkant (waar een team van 200 mensen meer dan een jaar aan gewerkt heeft) – moet je nagaan wat je binnen allemaal te wachten staat.
Dior transformeert Harrods in XL-peperkoekhuis
“De naam zegt het al: The Fabulous World of Dior“, vertelt Pietro Beccari, voorzitter en CEO van Christian Dior Couture, aan de Britse Vogue over de aanwezigheid van het merk op elke verdieping van Harrods. Van de twee pop-up boetieks, met een lopende band van One Dior-producten, tot het café waar koekjes worden geserveerd die nog heerlijker zijn dan de peperkoeketalages die Brompton Road opfleuren.
Terwijl modefans limited-edition cadeaus kunnen uitzoeken – van door Kim Jones ontworpen pakken in Harrods-groen tot de kenmerkende Book Totes van Maria Grazia Chiuri die voor het eerst met het Rêve d’Infini-motief zijn bedrukt – zullen beautyliefhebbers heel wat tijd moeten uittrekken om de twee nieuwe ruimtes te verkennen die gewijd zijn aan parfum, make-up en andere verwennerij. Een van de hoogtepunten? Het geuratelier gewijd aan La Collection Privée en de one-of-a-kind cadeau-ideeën, zoals een minikoffer met een Millefiori-editie van het Miss Dior Eau de Parfum, een nieuwe J’adore-flacon ontworpen door India Mahdavi en een enkele glow-up reistas die slechts één gelukkige Harrods-klant kan kopen.