hailey-bieber-lanceert-haar-eigen-beautymerk-rhode-214490
©Courtesy Rhode

Als er iets is waar Hailey Bieber om bekendstaat, is het wel haar immer gehydrateerde huid en natuurlijke glow, ook wel de ‘glazed donut look’ genoemd. Niet gek dat het model al enkele jaren werkt aan haar eigen beautymerk. Nu is het zover en onthult Hailey haar langverwachte beautylabel Rhode. Ze lanceert drie verschillende producten, die je de gewilde look moeten bezorgen.

Hailey Bieber lanceert Rhode

Het merk komt op de markt met de ‘Peptide Glazing Fluid’, een hydraterend serum, een moisturizer genaamd de ‘Barrier Restore Cream’ en lipverzorging genaamd ‘Peptide Lip Treatment’. De look van het merk is minimalistisch, precies zoals de beauty- en modestijl van het model. Het feit dat Hailey slechts drie producten lanceert, is overigens niet voor niets: ze vertelt dat ze bewust een gecureerd merk wil lanceren, met enkel de essentiële producten voor je beautyroutine.

“Mijn filosofie voor het merk is om voor elk onderdeel één goed product te maken – het zijn die basisproducten waar je naar terug blijft grijpen”, vertelt het model aan WWD. Dit is precies de manier hoe Hailey haar eigen skincare benadert, verklapt ze in een ander interview, met Allure. “Ik ben absoluut een less-is-more type. Met deze eerste lancering wil ik producten creëren die samen een kleine routine vormen, maar die ook afzonderlijk in iemands bestaande routine kunnen worden gebruikt.”

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door rhode skin (@rhode)

Rhode-wereld

Wat we nog meer kunnen verwachten van Rhode in de toekomst? Meer skincare en huidverzorgingsproducten en uiteindelijk ook make-up. Maar het ultieme doel is een volwaardig platform. “Ik zie Rhode als meer dan enkel een beautymerk”, vertelt Bieber aan WWD. Tegenover Allure stelt ze: “Ik wil uitbreiden naar een beautyplatform waar makers content kunnen creëren, content kunnen delen, dingen kunnen kopen en dingen kunnen verkopen. Ik wil een community creëren voor de beauty-industrie.”

Er zijn de afgelopen jaren talloze beautymerken gelanceerd door beroemdheden. Een ware hype die nogal wat kritiek en tegengeluid krijgt, zoals recentelijk bij het nieuwe skincaremerk van Kim Kardashian. Ook Hailey Bieber is nu onderdeel van deze trend, al weet iedereen dat Hailey geen wetenschapper of skincare-expert is. Daarover vertelt ze tegenover Allure: “Ik heb een visie en ik ben creatief, maar ik ben absoluut geen chemicus of dermatoloog. Daarom creëerde ik een adviesraad voor huidverzorging. Ik heb gesprekken gevoerd met een heleboel mensen die zeer invloedrijk en deskundig zijn op het gebied van huidverzorging. Dat is hoe deze formules tot leven zijn gekomen.”

Het goede nieuws van deze formules: ze zijn allemaal veganistisch en dierproefvrij en kosten onder de 30 dollar. Maar dan het slechte nieuws: op dit moment zijn de producten nog niet verkrijgbaar in Europa. Het merk laat wel weten dit mogelijk te maken in de nabije toekomst. We moeten dus nog even geduld hebben voordat we zelf die glazed look à la Hailey Bieber kunnen uitproberen.

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door rhode skin (@rhode)